Na mimořádném zastupitelstvu města Dvora Králové nad Labem, které se dnes konalo v Hankově domě, byla zastupiteli schválena smlouva smlouva o smlouvě budoucí kupní mezi městem Dvůr Králové a firmou Karsit. Starosta Ing. Jan Jarolím byl pověřen jejím podpisem. Bylo tak uzavřeno náročné období složitých jednání. Přinášíme vyjádření k prodeji jak majitele Karsitu pana Řípy, tak starosty města Jana Jarolíma, ale i opozičních zastupitelů a senátora Hlavatého.
FOTOGALERIE - Město schválilo prodej průmyslové zóny společnosti Karsit. Máme vyjádření majitele Karsitu pana Řípy, starosty města Jana Jarolíma, ale i opozičních zastupitelů a senátora Hlavatého
Hlasování rozhodně nebylo jednomyslné. Několik opozičních zastupitelů bylo proti a několik se hlasování zdrželo. Přímo hlasování jsme vysílali živě na našem Facebooku - záznam je zde.
V diskusi se opoziční zastupitelé Jan Bém, Dušan Kubica a Edita Vaňková velmi kriticky vyjádřili o průběhu jednání o smlouvě s Karsitem a o její složitosti. Ačkoliv bylo na předchozím zastupitelstvu přislíbeno, že budou zástupci opozice přizváni k jednání o smlouvě, nestalo se tak. Jejich připomínky nebyly až na drobnosti akceptovány a defakto byli postaveni před hotovou věc. Smlouva se jim zdá komplikovaná a značně nepřehledná, nevyvážená a město značně zavazující. Vyjádřili dokonce obavu, zda není obcházen zákon o veřejných zakázkách.
Odkaz na schválenou smlouvu přidáme jakmile bude podepsána a k plnému zveřejnění určea.
V diskusi vystoupil i senátor a majitel firmy Juta, a.s., Ing. Jiří Hlavatý, který se ostře ohradil proti nařčením, že on sám nepřeje prodeji. Vyzdvihl firmu Karsit a pana Řípu jako velmi solidního podnikatele. Sám pak vysvětlil svoji nabídku na odkup zóny. A tedy svůj záměr přesunout na toto místo továrnu Juta 03, která je již 130 let stará, stojí v záplavovém území, ruší své okolí hlukem a i z mnoha dalších důvodů již nevyhovuje. Tento svůj záměr se svým týmem připravuje již déle než rok a tedy záměr není reakcí na nabídku firmy Karsit.
Zkritizoval rovněž složitost konstrukce smlouvy o prodeji, kdy on sám nabídl jednoznačnou částku za zónu, přičemž nutné zarovnání pozemku, zasíťování a nutné komunikace by si zajistila Juta zcela sama. Starosta Jan Jarolím později ve videorozhovoru (níže) pro Královédvorsko řekl, že příchod nového investora není jen o ceně za prodej.
Ve svém vystoupení Jiří Hlavatý rovněž kritizoval vedení města za nečinnost v řešení dopravních napojení právě k závodům Juta - zejména O3 (60leté kočičí hlavy), a pak v Hejdukově ulici při napojení závodu na Borkách. Dále se až hanlivě se vyjádřil k připravovaném dopravním generelu částečně zde představeném Nasikem Kiriakovským, jako o nesmyslu, protože "miliardu na to nikdo nedá".
Diskusi předcházela důležitá prezentace záměru prodeje průmyslové zóny. Nasik Kiriakovský, který byl jedním z hlavních tahounů projektu vyžití průmyslové zóny, vysvětlil, že nejde jen o samotný prodej pozemků - zóny, ale také o možnost a ceny zasíťování pozemků na základě studie proveditelnosti. Přítomné občany seznámil také s náročností nezbytných terénních úprav průmyslové zóny a nezapomněl ani na dopravní obslužnost nově vzniklé průmyslové zóny. Zdůrazněno bylo propojení s dálnicí, se zónou na Borkách a také obchvat Zboží. To vše je právě součástí již výše zmíněného dopravního generelu. S těmito podklady vás seznámíme v dalších článcích.
Poté se k prodeji průmyslové zóny vyjádřil i starosta Ing. Jan Jarolím, který hovořil o přínosech prodeje pro město a jeho obyvatele. To zopakoval i v našem videorozhovoru níže.
19.11.2024 - Do 22. listopadu 2024 je hlášena výluka na trati v úseku Hradec Králové hl. n. - Jaroměř, kde je zavedena náhradní autobusová doprava. Autobus nahrazující rychlík směr Hradec Králové vyjíždí již ze Dvora Králové.
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.