Jaroměřsko > Názory/fotky/videa > Jan Holan
Před časem jsem ve vlaku narazil na mapu železničních tratí České republiky. Ale nikoliv schéma, která všichni známe z jízdních řádů, ale na mapu s přesným zákresem tratí do mapy. Při prohlížení jsem si všiml, že tratě Trutnov-Stará Paka a Jaroměř-Stará Paka jsou zhruba v prostředku své délky od sebe vzdáleny pouhých 4,3 km. Napadlo mne, že by nebylo až tak náročné (finančně, ekologicky, technicky) tyto tratě propojit, což by velmi zásadně mohlo proměnit dopravní situaci v této části Východočeského kraje. |
úskalí projektu | Michal Janko, 26.01.2010 00:00, Reagovat | Nápad je to sice zajímavý, ale má několik úskalí:
1) Z náčrtu není jasné zaústění trati u Chotěvic. Buď tam vznikne úvrať ve směru na Vrchlabí, anebo - což je pravděpodobnější, protože se nabízí zaústit trať na větší nádraží v Hostinném - ve směru na Trutnov. Ve druhém případě bychom se tak kvůli nutnosti přepřehat lokomotivu na 30 minut jízdy nikdy nedostali, v případě prvním by to zase snížilo atraktivitu spojení do Vrchlabí.
2) Současná taktová doprava Trutnov-Starkoč-Jaroměř přilákala na trať nové cestující, nedokážu si představit, že by ČD tento takt zrušily a přesměrovaly vlaky na trať Trutnov-Dvůr Králové-Jaroměř. Zrovna tak je nemyslitelné zrušení rychlíků Liberec-Jaroměř-Pardubice. V relaci Jaroměř-Dvůr Králové-Trutnov/Vrchlabí by tak jezdily maximálně spěšné (ale spíš jen osobní) vlaky ve dvouhodinových intervalech.
3) Relaci Dvůr Králové-Trutnov autobusy bez problémů vykrývají, většina autobusů Trutnov-Praha jezdí právě tudy. Bezpečnost bere málokdo na zřetel, ostatně nepamatuju na této silnici smrti nějakou nehodu linkového autobusu.
4) Údolí v místě navrhované spojky je úzké a strmé. Mezi oběma tratěmi je navíc podstatný výškový rozdíl.
Myslím, že pro železniční dopravu v regionu je důležitější stavba starkočského tunelu a zdvoukolejnění úseku Jaroměř-Pardubice. | |
|
Přečteno 510x |
|
Zpět
Zobrazit článek |
Z vaší země nelze přidávat komentáře. Pokud chcete přidat příspěvěk, zašlete nám jej prosím emailem.